sobota, 14 stycznia 2017

Być radosnym, dobrze czynić i wróblom pozwolić ćwierkać – to najlepsza filozofia* (680)

- Co słychać? - zapytał Grudnik Schlumberger.
- Znów zaczynasz? - syknąłem.
- Czy jest coś w życiu, czego żałujesz?
- Noż, kurtka jego kancelaria! Nie widzisz, że dopiero się budzę?!
- Dobrze, już dobrze.
Podniosłem do ust filiżankę kawy. Była mocna i czarna, jak "sumienie czekisty". Przymknąłem oczy i delektowałem się chwilą.
Grudnik nie byłby sobą, gdyby znów nie zaczął:
- Wybacz, ale intryguje mnie odpowiedź na pytanie, które zadałem.
- Jakie znów pytanie?
- Czy jest coś w życiu, czego żałujesz?
- Niczego nie żałuję!
- Jak to?
- A tak to! Wszystko jest po coś. Skoro już się wydarzyło, to tego nie zmienisz. Jeśli coś zrobiłeś lub zaniechałeś to znaczy, że tak chciałeś.
- I nie ma to dla ciebie znaczenia? - dociekał Grudnik.
- Owszem ma, ale w sensie życiowej lekcji, czy doświadczenia. Na pewno nie jest to coś, co możesz zmienić, bo to już się wydarzyło.
- Aha! Rozumiem, choć... nie rozumiem.

*Jan Bosko


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz