niedziela, 25 listopada 2012

Margarita Magiopoula

Czasami i Panu C. brakuje odpowiednich słów, by wyrazić zdziwienie i zaskoczenie wypowiedziami... niektórych. Zazdrość i zawiść są stadne i najczęściej dotyczą drobiazgów, po które - z oczywistego lenistwa - nie chce się schylić samemu. Dobrze byłoby to przemilczeć, ale zdecydowanie stosowniej i właściwiej jest wyszeptać: Eppur si muove*.


Zasadziła drzewko pomarańczowe
i cała okolica zazdrościła

i cała okolica zazdrościła
Zasadziła drzewko pomarańczowe

Oh, Margarita Magiopoula
Oh, Margarita Magiopoula
Oh, Margarita czarodziejka

Każdego ranka podlewała je pocałunkami
Wieczorem zabierały je ptaki
Wieczorem zabierały je ptaki
Każdego ranka podlewała je pocałunkami

Oh, Margarita Magiopoula
Oh, Margarita Magiopoula
Oh, Margarita czarodziejka

/Iakovos Kampanellis, Mikis Theodorakis/

______________________________________
*A jednak się kręci - słowa, które ponoć wyszeptał Galileusz stając przed Inkwizycją kwestionującą jego pogląd, że Ziemia kręci się wokół Słońca.

34 komentarze:

  1. :)))
    Nic dodać, nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale o co chodzi?

    (ja się nawet po 1 grosz schylam :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież nie wypominam Ci lenistwa, Hebiusie:-)

      Usuń
    2. Bym się nawet nie mógł obrazić, bo jestem leniwy do szpiku kości :D

      Usuń
    3. I jak Cię tu podejść, by choć trochę ukąsić?

      Usuń
  3. Caddicusie Caddi,jak widzę,i Ciebie ciągnie do cieplejszych miejsc,gdzie wino,kobiety i śpiew...
    lepsze to,niż faktycznie wypowiedzi niektórych...
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja, ojczyzna filozofów, oczywiście śpiewu, wina i... kobiet. To moje żywioły.

      Usuń
    2. nie dziwię Ci się,ja dokładam jeszcze Włochy...naszym krakowskim targiem...:P

      Usuń
    3. Jak na Krakuskę jesteś bardzo hojna dla dla Pyrlandczyka:-)

      Usuń
    4. dołożę obwarzanka i nie będę centusiem,haha
      ...a Tyś Pyrlandczyk?a...to tam gdzie te kozły się biją...no cóż,u nas jeden smok i wystarczy,choc chudy jest jakiś...haha

      Usuń
    5. Przyszywany w sumie, bo wschodnia Wielkopolska została przyłączona do Pyrlandii po II wojnie światowej i więcej tu zachowań i nawyków charakterystycznych dla ludzi zaboru rosyjskiego. Do 1918 był to obaszar Gubernii Kaliskiej, a później województwa łódzkiego.

      Usuń
    6. rozumiem...niełatwe to były czasy zatem...

      Usuń
    7. tak sobie teraz myślę,że filozofom w Grecji lepiej sie dochodziło do pewnych myśli,sentencji,nagłych olśnień,podczas spacerów wśród gajów oliwnych tudzież drzew pomarańczowych,podlewanych pocałunkami takiej np.Margarity,z pieśni tu zapodanej...:P

      Usuń
  4. Przyznam, że i ja oniemiałem, gdy zobaczyłem dojrzałego i inteligentnego mężczyznę, który schylił się po szpilkę, a podniósłszy ją wykrzyknął: mam widły, mam widły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wugusiu, filozofia wzięła swój początek z... oniemienia. Zaczynasz zadawać pytania i szukasz nań odpowiedzi. Mimo upływa lat wiemy mniej i mniej rozumiemy... niestety.
      Widły to jest właśnie ten gadżet.

      Usuń
    2. WG, wygląda na to, że dzięki oniemieniu odzyskałeś bystrość spojrzenia ;) Gratuluję :)

      Usuń
    3. Filemonko, Wuguś zawsze miał bystre oko i celne spojrzenie. Jedyna słabość, która i mnie dotyka, to nadmierna wyrozumiałość.
      PS. Witaj ponownie po dość długiej nieobecności w moich progach.

      Usuń
    4. Och, Caddicusie, nadmierna wyrozumiałość, to nie jedyna słabość męska, na szczęście ;)

      Usuń
    5. Które zatem - obok wyrozumiałości - uważasz za męskie i ciekawe?

      Usuń
    6. Hmmm...jedyne co mi tak na szybko przychodzi do głowy to np. zachowanie stoickiego spokoju na widok szpilek, jeśli już jesteśmy przy kłującym temacie ;)

      Usuń
    7. Stoik to moje drugie imię... zaraz po Sokratesie i wrogu narodu polskiego:-)

      Usuń
  5. Śmiechu nam trzeba
    Trzeba śmiechu..
    Bo kiedy ludziom tego braknie
    Świat sparszywieje
    A mętny osad
    Skwaszonych min
    Zostanie na dnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze podsumowane i zgodne z wyszeptaną frazą Galileusza.

      Usuń
  6. Wpadłem tu kiedyś niejako z polecenia, poczytałem, pogadałem, znów poczytałem... A teraz myślę, i myślę zadając sobie pytanie: czy tu biją? :)
    Po gdyby co, to ja tu wpadłem przez przypadek i nie wiem OCB. Chyba zacznę o początku: Dzień dobry :)

    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym miejscu akurat nie biją, więc bez obaw. Najbardziej zagrożony jest zawsze Marian, ale Pan C. wspiera go, gdy Hela zbytnio napiera:-)

      Usuń
  7. "A jednak..." Nie za bardzo mogłam skupić się nad tekstem, po wysłuchaniu piosenki. Taka muzyka trafia w "samo moje stare serce". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starość to stan umysłu nie metryka. Zatem z sercem wszystko w porządku skoro reaguje na wyśpiewane nutki.

      Usuń
  8. Otóż to takiej nutki mi było trzeba....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia, nawet te najmniejsze, stają się zawsze przedmiotem zazdrości

      Usuń
  9. Wiesz Caddi, ta pieśń coraz bardziej podoba mi się ;)
    Im dłużej jej słucham ,tym wydaje się piękniejsza :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona jest przede wszystkim prawdziwa w warstwie przekazu stąd jej miejsce pod wpisem

      Usuń